SportAdmin använder Cookies för att förbättra din användarupplevelse. Genom att klicka på Jag Godkänner tillåter du detta. Här kan du läsa mer om cookies och hur SportAdmin använder dem.
Information

KFUM Trollhättan Styrelse 

Patrick Öberg ordförande 0707349054

 

Ledamöter
Johan Nilsson 070-6583262
Annique Nymark kassör 070-8116334
Annica Magnusson 070-7480135

Owe Halvors 0736-422075
Daniel Andgren 0739-127878
Julian Nömell 070-5150518

Suppleant
Christina Olsson

 

Revisorer
Ove Martinsson
Hans Olof Lagervall

 

 

Valberedning
Sofia Adolfsson 072-2057079
Peter Olsson 0733-243100
Eric Engström 072-1816080

 

Hela styrelsen når du även på e-post styrelsen@kfumtrollhattan.se alt endast ordförande på ordforande@kfumtrollhattan.se 

Sammanfattande Protokoll - Styrelsemöte 14 Maj 2025

 

Protokoll – Styrelsemöte KFUM Trollhättan Handboll

Datum: 14 maj 2025

Plats: Kansliet

Tid: 19:40

 

  1. Mötets öppnande

Mötet öppnades av ordförande.

Närvarande: Patrick, Petra, Emil, Annica, Johan.

Ansluter senare: Annique.

Frånvarande: Malin.

 

  1. Godkännande av dagordningen

Dagordningen godkändes utan ändringar.

 

  1. Val av mötesfunktionärer
    • Sekreterare: Johan
    • Justerare: Petra
  1. Godkännande av föregående protokoll

Föregående protokoll godkändes.

 

  1. Översikt över föreningens aktuella situation
  2. a) Ordförandes inledning om nuläget och styrelsens mål

 

Tränarroller

    • Damlaget:
    • Damjunior:
    • Herrlaget:
  1. b) Genomgång av pågående frågor från föregående styrelse (pågående projekt, avtal, föreningsspecifika åtgärder)
  2. Ekonomi
  3. Översikt av föreningens ekonomiska läge (balans- och resultaträkning, aktuella intäkter och utgifter), Emil föredrager med hjälp av Kassör
    • Resultat: Positivt resultat på 7 393 kr.
    • Sponsring: Behov av stärkt marknadsföring, ökad synlighet och sponsorarbete.
    • Provisioner: Över budget. Event och evenemang viktiga.
    • Hallhyror: Överskrider budget.
    • Domararvoden: Kraftigt ökade.
    • Medlemsavgifter: Övervägs att justeras – två förslag tas fram
    • Merch & kiosk: Positivt resultat. Förslag om vidareutveckling.
    • Digitalt: Övergång till Sportadmin.
    • Revisorer: Kallas in för genomgång av bokslut

Beslut:

    • Johan analyserar nuvarande sponsringsupplägg
    • Anna kontaktar Per (Nova Mat & Möten).
    • Medlemsavgifter behandlas på nästa möte.
  1. Årsmöte 2025
    • Plats: Folkets Hus, Fenix bokad 17/6 för årsmötet

TTELA-annons bokad inför årsmötet.

 

  1. Mötesordförande
    • b Valberedning
      • Thomas Strandlind ansvarar fram till årsmötet.
    • c. Styrelse
      • Diskussion om ökad mångfald och rekrytering.
      • Kommittéer:
        • Sportkommittén saknar kvinnor (7 män).
        • Ungdom (6), Marknad (4), Beach (5).
  1. Övriga frågor
    • a. Ungdomsavslutning 18/5
      • Allt under kontroll. Medaljutdelning planerad.
    • Gemensam yta: Besluts: Emil löser Storegate-upplägg och lägger upp mallar, en grupp per kommitté och en för styrelsen.
    • Beach-SM: Beslut, Beachkommittén kommer med förslag kring servering vid Beach-SM
    • Idrottsrabatten: Beslut att utreda nyttjande.
    • Merch: Succé med vintermössor – Mer idéer 

 

 

  1. Nästa möte

Datum: 10 juni 2025

 

 

  1. Mötets avslutande

Mötet avslutades.

Sammanfattande Protokoll - Styrelsemöte 22 April 2025

 

Protokoll – Styrelsemöte KFUM Trollhättan

Datum: 22 april 2025 

Plats: Kansliet 

Tid: 19:30 

 

  1. Mötets öppnande

Mötet öppnades av ordförande Patric.

 

  1. Fastställande av närvarolista

Närvarande: Emil, Annica, Malin, Johan, Patrick 

Frånvarande: Petra och Annique

 

  1. Godkännande av dagordningen

Dagordningen godkändes utan ändringar.

 

  1. Val av mötesfunktionärer
  2. Sekreterare:
    Johan valdes till sekreterare.
  3. Justerare:
    Annica valdes till justerare.
  4. Godkännande av föregående protokoll

Föregående protokoll godkändes.

 

  1. Konstituering av styrelsen
  2. Val av eventuella övriga roller:

  - Emil / Annica rapportera ungdomskommittén (UK). 

  - Patrick  i sportkommittén. 

  - Johan rapporterar för beachkommittén. 

  - Petra har meddelat att hon kan ingå i marknadskommittén efter att hennes styrelseuppdrag avslutats vid kommande årsstämma. 

  - Annique ansvarar för ekonomin.

 

Beslut: Enligt ovanstående redogörelse. Genom detta upplägg undviker vi separata möten och kan istället få information direkt från respektive kommittés representanter.

 

  1. Genomgång av styrelsens arbetsordning och ansvarsfördelning:

  Vi har beslutat och protokollfört vilka som har rätt att teckna firman. Ingen ytterligare genomgång behövs.

 

  1. Översikt över föreningens aktuella situation
  2. Ordförandes inledning om nuläget och styrelsens mål:

  Patrick genomgick situationen sedan föregående möte, inklusive tränarfrågorna.

  1. Genomgång av pågående frågor från föregående styrelse:

Den nuvarande visionen går ut i och med 2025. Vi behöver sätta oss under hösten och formulera en vision mot 2030.

 

Beslut: Vi lämnar över frågan om ny vision till styrelsen efter årsmötet, och om man vill köra en tre- eller femårsplan.

  1. Kansliet
  2. Genomgång av kansliets arbetsuppgifter och hur styrelsen samarbetar med kansliet:

Beslut: 

- Boka separat möte för att diskutera kansliets arbetsuppgifter och rutiner. 

- Emil uppdaterar sin arbetsbeskrivning till kommande möte. Nuvarande beskrivning är något år gammal.

Inför avslutningen den 18 maj, med medaljutdelning kl. 16:45, behövs fler som hjälper till runt omkring. Petra har erbjudit sig att ta ansvar för kiosken, men vi behöver ytterligare personer. Petra kommer att stämma av med KFUMs vänner, och Annique har en sändlista till KFUMs vänner. Herr- och damlaget brukar vara med och dela ut medaljer.

Beslut: 

- Petra ansvarar för kiosken under avslutningen och stämmer av/söker stöd hos KFUMs vänner. 

- Patrick tar på sig att prata med herr- och damlaget och se till att de är på plats kl. 16:45.

 

  1. Registerutdrag – status:

  Det har kommit in några fler registerutdrag sedan sista uppföljningen, men det finns fortfarande 13 oregistrerade. Det är viktigt att vi får in alla registerutdrag till hösten. Om de inte kommer in kan man inte vara ledare. Vi behöver gå ut med information före höstens träningar går igång. Det går snabbt att få in registerutdrag via Kivra.

 

Beslut: 

- Emil skickar ut information om förnyelse i Sportadmin. 

 

  1. Ekonomi
  2. Översikt av föreningens ekonomiska läge:  Emil föredrog den ekonomiska översikten med hjälp av kassören.
  3. Kommittéer och verksamhetsansvar
  4. Sportkommitté/Sportchef – planering och strategier:

Patrick har diskuterat tränarrollen och vi har ett embryo till vad som kan bli en sportkommitté.

  1. Ungdomskommitté – status och utvecklingsmöjligheter

 

 Vi pratade om hur man ska ta emot klagomål. Inget beslut fattades, men frågan diskuterades. Ramar kring att starta om nästa säsong, med en tydlig bild för kommande säsong och anvisningar kring hur man delar upp lag på cuper etc.

Barn- och ungdomspolicy: ”På cup åker vi för att ha roligt och dela upp i så jämna lag som möjligt. ”Det kan dock vara skillnader när man kommer upp på FP16-nivå, efter USM. Vi har tydliga riktlinjer kring USM, men inte vad som gäller innan. Vi pratar om det, men har inte haft det på pränt.

 

Beslut: 

  1. Ungdomskommittén tar fram förslag till nästa styrelsemöte, några dagar före nästa styrelsemöte.
  2. Beslutas av styrelsen.
  3. Ungdomskommittén presenterar för alla ungdomstränare inför nästa säsong.
  4. Alla tränare presenterar för samtliga föräldrar och spelare på ett uppstartsmöte för säsongen.
  5. Beachkommitté – förberedelser inför säsongen:
  • Vi har besök 6-8 juni av Sveriges U17, Norge och några gubbar från Kroatien. Under lägret är det spelarutbildning för födda 2010 och 2011.
  • Beach-SM för seniorer 28-29 juni. Emil har skickat in ansökan till Trollhättans stad för planhyra och videotornet. Vi räknar med 8-9 lag på herr- respektive damsidan. Målsättningen är att vi ska ha ett lag från föreningen. Nissa har fått frågan från Anna.
  • 22-24 augusti är det Action Week, Nordic Open Beach, Europacup. Kent jagar in lag. Ett lag från Frankrike hörde av sig och var intresserade. Minst två fyra-lags-grupper med herr- och dam. Mini-trail-loppet är flyttat till utanför Villa Älvshög och kommer i mål vid beachplanerna, och ser hur kul det är med beachhandboll och förhoppningsvis dyker upp till finalen.
  • Veckan efter, 29-31 augusti, är det riksläger för födda 2010/2011.

 

  1. Marknadskommitté – sponsorarbete och profilering av föreningen:

 Vi behöver dra igång ett arbete. Petra kan tänka sig att vara med. Kommittén är viktig för att vi ska kunna göra alla andra roliga handbollsrelaterade saker.

Finns det några föräldrar som jobbar med de här frågorna?

 

Beslut: 

- Vi skjuter ut lite namn i WhatsApp-gruppen. 

- Vi spånar lite namn och bokar ett möte i närtid. 

- Emil skickar ut en lista över vilka som är sponsorer i dagsläget. Tänk även på föräldrar.

 

  1. Översyn av befintliga kommittéer – behöver nya tillsättas eller förstärkas?

  Finns det någon annan kommitté som vi borde ha? Kanske borde vi ha en matchkommitté, se övrig punkt.

 

  1. Kommunikation, föreningskänsla och sociala medier
  2. Strategi för intern och extern kommunikation:

  Månadsbrev – Frågan bordläggs.

 

  1. Årsmöte 2025
  2. Datum:

  Senast augustis utgång, men siktar på mitten av juni. Fyra veckor före ska information gå ut i TTELA. Vi beslutade att genomföra årsmötet den 17/6.

 

Beslut: 

- Årsmöte den 17/6 

- Emil undersöker lokal högst upp i Folkets hus kl. 18:30 den 17/6

Beslut: 

- Emil skickar ut den gamla verksamhetsberättelsen så att vi kan börja uppdatera. 

- Vi bokar in separata budgetmöten under maj, en punkt för Annique.

 

  1. Stadgeändring
  2. Bifogat stadgeändringsförslag, för beslut att ta upp på årsmötet eller ej:

Beslut: 

- Dra föreslagen ändring på årsmötet och 2/3 majoritet för att den ska gå igenom.

 

  1. Övriga frågor
  2. Ungdomsavslutning 18/5:

 Patrick tar kontakt med dam- och herrlag och försöker få några att komma och dela ut medaljer. Petra tar kiosken. Festis och bullar. Vanliga kiosken är öppen om någon vill köpa korv. Det kanske behövs 2-3 personer i vanliga kiosken och några stycken som langar Festis och bulle. Räcker att ställa ut på ett bord, bra att ha koll på de yngsta lagen.

Emils och Annikas lag kommer att ha ansvar för stationerna.

 

 

 

Beslut: 

- Patrick tar kontakt med dam- och herrlaget för att hitta någon som kan dela ut medaljer.

 

  1. Valberedning:

Vi behöver folk till valberedningen och vi behöver komma in med nya namn till valberedningen.

 

  1. Alkoholpolicy:

  Förslag om uppdatering av våran nuvarande.

 

Beslut: 

- Patrick ställer samman och skickar ut en skrivelse. 

- Emil lägger in i policy.

 

  1. Hemmamatcher:

 Ska vi tillsätta en ny grupp/kommitté som håller i EMP, tidtagare, kiosk, värd etc.? En del går in i marknad, en planeringsgrupp för hemmamatcherna. Vi hade en grupp under ett antal år. Det är svårt att få in nya/fler personer. Det handlar framför allt junior- och seniorlagen.

Den ena biten är försäljning, den andra är EMP, tidtagare och matchvärd. Förslagsvis ingår försäljningsdelen i marknadskommitténs arbete och så behöver vi etablera en sekretariatgrupp för EMP, tidtagare och matchvärd. Vi har en kontaktlista på 10-12 namn som är engagerade i sekretariattjänst.

 

  1. Nästa styrelsemöte

- Datum, tid och plats för nästa möte: 

  Plats: KFUMs kansli 

  Datum: 14/5 (drygt 4 veckor före årsmötet) 

  Vi måste hinna gå igenom budgeten inför årsmötet, för den ska presenteras på årsmötet. Det andra mötet runt den 10/6, att stämma av allt inför årsmötet. Fyra veckor innan måste medlemmarna kunna få verksamhetsberättelse. 

 

  Tid: 19:00 på båda mötena, 14/5 respektive 10/6. 

Beslut: Patrick skickar ut kallelser i veckan.

  1. Mötets avslutande

Mötet avslutades.

Sammanfattande Protokoll - Styrelsemöte 18 Mars 2025
  1. Mötets öppnande och närvaro: Mötet öppnades av Johan. Närvarande var Emil, Annique, Malin, Johan, och Patrick. Annica och Petra var frånvarande.

  2. Godkännande av dagordning och föregående protokoll: Godkändes utan några ändringar.

  3. Val av mötesfunktionärer: Johan utsågs som sekreterare, och Annique samt Malin som justerare.

  4. Konstituering av styrelsen: Bordlades till nästa möte på grund av frånvarande ledamöter.

  5. Föreningens aktuella situation: Owe Martinsson, revisor, hälsade på. Ekonomin ser bra ut, och bokslut sker i april.

  6. Kansli och Emils roll: En tydligare arbetsbeskrivning för Emil behövs för att effektivisera hans arbete och säkerställa kontinuitet vid sjukdom. Patrick och Emil ansvarar för hantering av registerutdrag.

  7. Kommittéer och verksamhetsansvar: Styrelsen behöver stärka kommittéerna och sätta upp mål för medlemsantal. Beslut om ansvarsfördelning i kommittéerna bordlades till nästa möte.

  8. Kommunikation och sociala medier: En kommunikationsstrategi behöver tas fram, och det föreslogs att Anna Nilsson leder sociala medier. Emil ansvarar för att skicka ut information om detta till ledarna. Patrick planerar att börja skicka månadsbrev.

  9. Övriga frågor: Ungdomsavslutning planeras till 18/5. Diskussion om valberedning och stadgeändringar för kommande årsmöte. Patrick kommer att skicka ut stadgar till styrelsen och planera ett separat möte för stadgeändringar.

  10. KFUM Sverige: Frågan från KFUM Sverige om att ansluta till dem igen bordlades till nästa möte.
  11. Nästa möte: Ett extrainsatt möte den 25 mars för stadgeändringar och nästa ordinarie möte den 23 april.

 

Sammanfattande Protokoll - Styrelsemöte 25 Feb 2025

Sammanfattat Protokoll - Styrelsemöte KFUM Trollhättan

Datum: 25 februari 2025

Plats: Kansliet

Tid: 19:30

1. Mötets öppnande & Dagordning

• Mötet öppnas och dagordningen godkänns.

• Flera punkter bordläggs till kommande möte.

2. Konstituering av Styrelsen

• Vice ordförande, sekreterare och kassör väljs.

• Firmatecknare utses (ordförande, kassör och föreningskonsulent).

3. Läget i Föreningen

• Vissa förändringar i damlaget, inklusive spelar- och tränarbyten.

• Fokus på ökad transparens genom månadsbrev och förbättrad kommunikation.

• Ny kommunikatör tillsatt för att hantera informationsflödet.

4. Ledargrupper KFUM Trollhättan

• Tidigare beslut om tränarfrågan följs upp.

• Styrelsen följer upp situationen och säkerställer fungerande verksamhet.

5. Ekonomi

• Översikt av ekonomin bordläggs.

• Faktura för extrainsatta årsmötet har betalats.

6. Kansli och Arbetsfördelning

• Diskussion om hur kansliets resurser nyttjas effektivt.

• Behov av stöd i sekretariat och matchfunktioner identifieras.

• Planering inför kommande föreningsträffar och konferenser.

7. Evenemang & Aktiviteter

• KFUM bemannar event i mars, inklusive större scenframträdanden.

• U21-herrlandslaget spelar i Trollhättan, information sprids till föreningen.

• Ny träningsapp registrerad för handbollsledare, inväntar aktivering.

8. Kommittéer & Organisation

• Behov av fler engagerade i kommittéer identifieras.

• Ungdomskommittén får förstärkning.

• Möte planeras med föreningens revisorer.

9. Kommunikation & Föreningskultur

• Ökad satsning på intern och extern kommunikation.

• Sociala medier ska användas mer aktivt för att stärka föreningens profil.

10. Nästa möte

• Datum: 18 mars 2025

 

Välkommen!


Vi är Trollhättans enda handbollsförening och har bedrivit handbollsverksamhet sedan 1940. Säsongen 2024-2025 har vi ett damlag div 2 och herrlag i div 3. Ungdomsverksamhet finns från födda 2018-19 i handbollsskola till Flickor och Pojkar 15-16 år.
Länkar

Partners
Välkommen till vår hemmaplan